"Ik waardeer bij de NOM de collegiale en open werksfeer. Het is bovendien een werkgever met aandacht voor de balans werk-privé. Je krijgt sowieso alle vrijheid om je taak zelf in te vullen.
Heel fijn: het MT betrekt ons altijd volledig bij de keuzes van de organisatie, bijvoorbeeld op personeelsbijeenkomsten met een toelichting bij de koers. Vaak voorbereid in werkgroepen die input mogen leveren. Het MT zal nooit zeggen: dit gaan we doen, succes ermee"!
“Ik ben elke dag druk bezig om bij buitenlandse bedrijven interesse te wekken voor Noord-Nederland als vestigingsplaats. Liefst ondernemingen die passen bij de sectoren waar we ons op focussen: energie & groene chemie, agrofood, watertechnologie & maritiem, life sciences & health, ict & htsm (high tech systemen en materialen). Als je dat rijtje zo leest, denk je: eigenlijk alles wat ertoe doet anno nu.”
“Ik vind het geweldig om mensen met elkaar te verbinden. Zodat een bedrijf dat zich hier gaat vestigen, alvast de juiste mensen in de regio kent. Andersom: dat iedereen hier de meerwaarde van hun komst ziet. Dat kunnen allerlei ondernemingen zijn, van grote, gevestigde bedrijven die iedereen kent (het Google datacentrum in de Eemshaven!) tot jonge start-ups. Sinds 2022 richten we ons meer op die start-ups. Met succes: in 2023 besloot de eerste buitenlandse start-up om naar het noorden van Nederland te komen, een heel serieuze meteen: IKI.AI (ICT en kunstmatige intelligentie dus).”
“Ik waardeer bij de NOM de collegiale en open werksfeer. Het is bovendien een werkgever met aandacht voor de balans werk-privé. Je krijgt sowieso alle vrijheid om je taak zelf in te vullen. Heel fijn: het MT betrekt ons altijd volledig bij de keuzes van de organisatie, bijvoorbeeld op personeelsbijeenkomsten met een toelichting bij de koers. Vaak voorbereid in werkgroepen die input mogen leveren. Het MT zal nooit zeggen: dit gaan we doen, succes ermee!
Mijn trips naar het buitenland (Korea, Japan, Denemarken, Portugal) bespreek ik eerst met het team, we overleggen ook alles binnen de andere regionale ontwikkelingsmaatschappijen (de ROM’s). Uiteraard mogen het geen makkelijke ‘snoepreisjes’ zijn, je kiest doelbewust en efficiënt voor je reisbestemming. Het eerste doel is dat bedrijven gaan kiezen voor Nederland, we willen er geen onderlinge strijd tussen regio’s van maken. Dan zou je jezelf lelijk in je voet schieten. Zodra we meer weten, maken we samen voor meerdere regio’s een degelijke propositie met de usp’s per regio. Zo’n bedrijf met interesse kan dan gericht kiezen!”
Deze cookies zorgen ervoor dat deze website naar behoren functioneert. Ook houden we met deze cookies anoniem website statistieken bij. Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn, kunt u ze niet weigeren zonder de werking van de website te beïnvloeden. U kunt deze cookies blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen, zoals beschreven in ons privacy statement.
Deze cookies verzamelen informatie die wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn. Ook helpen deze cookies ons om deze website aan te passen en zo uw gebruikservaring te kunnen verbeteren.
Met deze cookies kan uw surfgedrag worden gemonitord door advertentienetwerken waardoor we advertenties kunnen tonen op basis van uw interesses en surfgedrag. Ook voeren deze cookies functies uit waarmee onder andere wordt voorkomen dat dezelfde advertentie voortdurend verschijnt.