Startup Readiness Program – GTM Diagnostics

Mike Sachs

GTM Diagnostics ontwikkelt een oplossing die B2B-softwarebedrijven laat zien waarom ze deals winnen of verliezen. De startup, opgericht door Mike Sachs en Jeffrey de Jong, doet dat aan de hand van een zogeheten win-loss-analyse. De bevindingen stellen opdrachtgevers in staat om weloverwogen beslissingen te nemen en hun marketing, sales, customer succes en product beter af te stemmen op de markt.

Wat was voor jou de reden om deel te nemen aan het Startup Readiness Program (SRP)?

We waren zelf dan wel overtuigd van de meerwaarde van onze oplossing, maar zijn onze potentiële klanten dat ook? Ik kwam erachter dat het SRP perfect aansluit bij de fase waarin GTM Diagnostics zich op dat moment bevond. Het programma bood ons, kortom, een uitgelezen mogelijkheid om ons idee stap voor stap te valideren.

Mike Sachs

Wat heeft het programma je opgeleverd?

Het heeft ons tal van handvatten gegeven om onze vraag op de best mogelijke manier te beantwoorden. Bijvoorbeeld dat je de juiste vragen moet stellen om te ontdekken wat een potentiële klant nu écht beweegt. Je moet je eigen aannames loslaten om tot waardevolle inzichten te komen. Concreet: het SRP heeft ons enorm geholpen met het aanbrengen van focus.

Mike Sachs

Hoe heb je de samenwerking met de NOM ervaren?

Het contact was heel fijn. Iedereen was erg behulpzaam en kundig. Ze laten je met een kritische blik kijken naar wat je aan het doen bent en hoe je dingen aan het doen bent. Het programma is doordacht samengesteld en uitstekend georganiseerd.

Mike Sachs

Zou je het SRP bij een ander aanbevelen en wat zou je dan zeggen?

Als je bedrijf zich in de startfase bevindt of als je bijvoorbeeld een nieuwe productlijn wilt lanceren, denk dan zeker aan dit programma. Het gaat je absoluut helpen om te onderzoeken of een potentiële klant jouw oplossing ook echt nodig heeft.

Mike Sachs