HomeChef is een platform waarmee thuiskoks hun maaltijden kunnen verkopen aan mensen in hun omgeving. Ze werken op basis van een pre-order model. Meer precies: het eten moet ruim op tijd worden besteld om de thuiskok de ruimte te geven om een kwaliteitsmaaltijd met veel verse ingrediënten te bereiden. Na een pilot in Groningen hopen ze het concept over heel Nederland uit te rollen.
Wat was voor jou de reden om deel te nemen aan het Startup Readiness Program (SRP)?
Om optimaal voorbereid de markt te betreden had ik behoefte aan begeleiding. Ik wilde vooral helder krijgen of potentiële klanten ook echt op onze oplossing zitten te wachten en waarom? En zo ja, welke thuiskoks kan ik dan het beste benaderen en overtuigen van de meerwaarde van het concept. Tegelijkertijd wilde ik graag met andere ondernemers van gedachten wisselen over de uitdagingen waar ik voor sta.
Wat heeft het programma je opgeleverd?
Het SRP heeft mij handvatten en inzichten gegeven om een goed onderbouwd positioneringsplan te maken. Zo werd mij tijdens de vele klantgesprekken duidelijk dat veel thuiskoks het vanuit huis verkopen van maaltijden zien als een opstap voor een carrièreswitch. Als een tussenoplossing, omdat de stap om een eigen restaurant te beginnen nog te groot is. Dat inzicht staat nu centraal in onze marketing.
Hoe heb je de samenwerking met de NOM ervaren?
Hartstikke goed. Het waren zonder uitzondering prettige en kundige mensen om mee samen te werken. Ik vind het sowieso tof wat de NOM allemaal doet om het startupklimaat in Noord-Nederland te versterken. Het SRP draagt daar absoluut aan bij.
Zou je het SRP bij een ander aanbevelen en wat zou je dan zeggen?
Ja, zeker weten. Elke ondernemer met kansrijke ideeën zou ik aanraden om deel te nemen. Het is gewoon ontzettend leerzaam en na afloop ga je gegarandeerd met nieuwe inzichten en perspectieven naar huis. Het duurt ook niet te lang. Je hoeft er dus niet alles voor opzij te zetten. Je bedrijf draait gewoon door.
Lees het verhaal over HomeChef
Lees meer klantenervaringen
Lees wat andere klanten van onze dienstverlening vonden en hoe ze op de samenwerking met de NOM terugkijken.
Bekijk alle klantenreviews'Het programma heeft ons tal van handvatten gegeven, bijvoorbeeld dat je de juiste vragen moet stellen om te ontdekken wat een potentiële klant nu écht beweegt. Je moet je eigen aannames loslaten om tot waardevolle inzichten te komen. Concreet: het SRP heeft ons enorm geholpen met het aanbrengen van focus'.
Lees de review`Het waren goede sessies, vooral ook omdat de coaches en andere begeleiders een ondernemersverleden hebben. Ze voorzien je niet alleen van allerlei praktische handvatten, maar delen ook graag hun eigen ervaringen'.
Lees de review