Flixit is een techbedrijf dat franchisenemers helpt met het opzetten en uitrollen van social-mediacampagnes. Zij leggen online de verbinding tussen lokale franchise winkels en de  consument. Felix van der Gun heeft het bedrijf in 2020 opgericht omdat hij merkte dat franchisenemers vanuit marketingoogpunt een beetje een vergeten groep was. Terwijl het echte lokale ondernemers zijn die zich online ook als zodanig willen profileren. Flixit heeft software ontwikkeld waarmee ze voor winkels heel veel processen kunnen automatiseren.

Met welke vraag kwam je bij de NOM?

We zijn meteen na de oprichting fors gaan groeien. Op een gegeven moment konden we eigenlijk niet sneller. De vraag was zo groot dat we tegen de grenzen van de eigen groei aanliepen. Daarom hebben we bij de NOM aangeklopt voor groeifinanciering. Hetzelfde hebben we gedaan bij G-Force, het Groninger Groeifonds en Theo Hoeksema, een investeerder die naast aandeelhouder nu ook fulltime commercieel van Flixit.

Felix Van Der Gun

Wat heeft onze dienstverlening jou opgeleverd?

De investering heeft ervoor gezorgd dat we met Flixit de gewenste vervolgstappen kunnen maken. Zo wordt de financiering deels ingezet om op te schalen. Een ander deel gebruiken we voor het doorontwikkelen en optimaliseren van de software, waaronder het slim integreren van AI. Om onze activiteiten in de verschillende Nederlandse regio’s beter te kunnen stroomlijnen, openen we daarnaast een saleskantoor aan de Amsterdamse Zuidas.

Felix Van Der Gun

Hoe heb jij de samenwerking met de NOM ervaren?

Als heel positief. Het traject is soepel en relatief snel verlopen. Ik heb vooral de oprechte betrokkenheid van de NOM erg gewaardeerd. Ze verstrekken niet alleen geld, maar willen onze business en de markt ook goed begrijpen. Soms zelfs zodanig, dat je denkt: zijn de vragen nu eindelijk een keer klaar?  Het betekent wel dat je inhoudelijk uitstekend met elkaar kunt sparren.

Felix Van Der Gun

Zou je onze diensten bij een ander aanbevelen en wat zou jij dan willen zeggen?

100%. Allereerst omdat het gewoon goed voelt om als noordelijk bedrijf een noordelijke partij naast je te hebben staan. Bovendien wordt er voortdurend met je meegedacht en durft de NOM risico’s te nemen. Het is, met andere woorden, geen organisatie die uitsluitend op basis van spreadsheets keuzes maakt.

Felix Van Der Gun

Lees het verhaal over Flixit