Flixit is een techbedrijf dat franchisenemers helpt met het opzetten en uitrollen van social-mediacampagnes. Zij leggen online de verbinding tussen lokale franchise winkels en de consument. Felix van der Gun heeft het bedrijf in 2020 opgericht omdat hij merkte dat franchisenemers vanuit marketingoogpunt een beetje een vergeten groep was. Terwijl het echte lokale ondernemers zijn die zich online ook als zodanig willen profileren. Flixit heeft software ontwikkeld waarmee ze voor winkels heel veel processen kunnen automatiseren.
Met welke vraag kwam je bij de NOM?
We zijn meteen na de oprichting fors gaan groeien. Op een gegeven moment konden we eigenlijk niet sneller. De vraag was zo groot dat we tegen de grenzen van de eigen groei aanliepen. Daarom hebben we bij de NOM aangeklopt voor groeifinanciering. Hetzelfde hebben we gedaan bij G-Force, het Groninger Groeifonds en Theo Hoeksema, een investeerder die naast aandeelhouder nu ook fulltime commercieel van Flixit.
Wat heeft onze dienstverlening jou opgeleverd?
De investering heeft ervoor gezorgd dat we met Flixit de gewenste vervolgstappen kunnen maken. Zo wordt de financiering deels ingezet om op te schalen. Een ander deel gebruiken we voor het doorontwikkelen en optimaliseren van de software, waaronder het slim integreren van AI. Om onze activiteiten in de verschillende Nederlandse regio’s beter te kunnen stroomlijnen, openen we daarnaast een saleskantoor aan de Amsterdamse Zuidas.
Hoe heb jij de samenwerking met de NOM ervaren?
Als heel positief. Het traject is soepel en relatief snel verlopen. Ik heb vooral de oprechte betrokkenheid van de NOM erg gewaardeerd. Ze verstrekken niet alleen geld, maar willen onze business en de markt ook goed begrijpen. Soms zelfs zodanig, dat je denkt: zijn de vragen nu eindelijk een keer klaar? Het betekent wel dat je inhoudelijk uitstekend met elkaar kunt sparren.
Zou je onze diensten bij een ander aanbevelen en wat zou jij dan willen zeggen?
100%. Allereerst omdat het gewoon goed voelt om als noordelijk bedrijf een noordelijke partij naast je te hebben staan. Bovendien wordt er voortdurend met je meegedacht en durft de NOM risico’s te nemen. Het is, met andere woorden, geen organisatie die uitsluitend op basis van spreadsheets keuzes maakt.
Lees wat andere klanten van onze dienstverlening vonden en hoe ze op de samenwerking met de NOM terugkijken.
'Los van de financiering waren ze telkens bereid om ons verder te helpen. Altijd als een gelijkwaardige partner. Gelijkwaardigheid is ook wat we zoeken in een investeerder.'
'Ik heb de NOM ooit leren kennen als een deskundige en betrouwbare partner. Daarin is niets veranderd, heb ik gemerkt. Dus als je een oprecht geïnteresseerde partij zoekt met veel kennis van zaken en hart voor de regio, dan moet je bij de NOM zijn.'
Deze cookies zorgen ervoor dat deze website naar behoren functioneert. Ook houden we met deze cookies anoniem website statistieken bij. Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn, kunt u ze niet weigeren zonder de werking van de website te beïnvloeden. U kunt deze cookies blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen, zoals beschreven in ons privacy statement.
Deze cookies verzamelen informatie die wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn. Ook helpen deze cookies ons om deze website aan te passen en zo uw gebruikservaring te kunnen verbeteren.
Met deze cookies kan uw surfgedrag worden gemonitord door advertentienetwerken waardoor we advertenties kunnen tonen op basis van uw interesses en surfgedrag. Ook voeren deze cookies functies uit waarmee onder andere wordt voorkomen dat dezelfde advertentie voortdurend verschijnt.