Kevin Delgado is, samen met Riklis Kartowidjojo, mede-oprichter van Spots Today: een app die in één overzicht alle lege stoelen bij kapperszaken in de buurt inzichtelijk maakt. Klanten kunnen zo makkelijk zien waar ze terecht kunnen voor een knipbeurt. Een impulsafspraak is daarmee eenvoudig gemaakt. Win-win voor zowel kapper als klant. Delgado kwam op het idee voor de app vanuit eigen ervaring: hij knipte zichzelf door zijn twee studies heen. “Eigenlijk een uit de hand gelopen hobby”, lacht hij. “Al vanaf mijn twaalfde knip ik vrienden en bekenden. Later huurde ik stoelen bij lokale kapperszaken. Zo heb ik mijn studies Vastgoed en Makelaardij en Bedrijfskunde betaald. Ik heb nog steeds heel veel passie voor het kappersvak, maar ik wil niet meer alleen maar knippen. Hetzelfde geldt voor mijn compagnon.”
In september startte hij met het Investor Readiness Programma van Flinc. In twaalf weken worden start-ups met een innovatief concept klaargestoomd om financiering op te halen. Door het volgen van masterclasses en het deskundige advies van Flinc, maar ook door de feedback van andere ondernemers in het programma, worden alle belangrijke facetten van de business case ter voorbereiding op een financieringsaanvraag behandeld. “Tijdens de kick-off kregen alle deelnemers de gelegenheid om hun business case te pitchen aan meer dan twintig investeerders. Aan het eind van het programma doen we dat weer. De bedoeling is natuurlijk dat de pitch dan beter is en het liefst haakt een investeerder aan op onze case.”
Al is dat niet de belangrijkste reden dat Delgado inging op de uitnodiging van de NOM en Flinc. “Ik wil vooral een verbeterde business case, want ik geloof dat een investering dan vanzelf volgt. Een investeerder hebben, betekent niet per se dat de business case goed is, natuurlijk. Als we een investeerder ontmoeten waarmee het klikt, dan is dat mooi meegenomen, maar het is toch een soort huwelijk dat je aangaat met elkaar. Dan mag en moet je zelfs allebei eerlijk kijken naar de onderlinge verwachtingen naar elkaar, de verwachtingen voor de toekomst en het onderling vertrouwen.” Hij en zijn compagnon kunnen het weten: ze haalden eerder al een investering op. Deze investering gaf hen de mogelijkheid de eerste versie van de app te bouwen. Nu de app klaar is om te gebruiken, is het tijd om in te zetten op sales en marketing. “En dat kost geld. We moeten aan beide kanten gebruikers krijgen: zowel betalende kapperszaken als de mensen die een knipbeurt zoeken. Daarom is een nieuwe financiële impuls welkom. Dan kunnen we écht los” aldus Delgado.
Delgado heeft zin in de komende weken en kijkt uit naar de pitch aan het eind van het programma. “Die wordt beluisterd door echt ervaren en doorgewinterde investeerders met waardevolle feedback. Voor de realisatie van Spots hebben wij al een investering opgehaald die bestond uit kapitaal en daadkrachtige begeleiding. Wij kijken uit naar nieuwe investeringen die bijdragen aan de doorontwikkeling van onze droom.”
Deze cookies zorgen ervoor dat deze website naar behoren functioneert. Ook houden we met deze cookies anoniem website statistieken bij. Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn, kunt u ze niet weigeren zonder de werking van de website te beïnvloeden. U kunt deze cookies blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen, zoals beschreven in ons privacy statement.
Deze cookies verzamelen informatie die wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn. Ook helpen deze cookies ons om deze website aan te passen en zo uw gebruikservaring te kunnen verbeteren.
Met deze cookies kan uw surfgedrag worden gemonitord door advertentienetwerken waardoor we advertenties kunnen tonen op basis van uw interesses en surfgedrag. Ook voeren deze cookies functies uit waarmee onder andere wordt voorkomen dat dezelfde advertentie voortdurend verschijnt.