Denk je te weten wie jouw klanten zijn, maar vraag je je weleens af waarom er nog geen rijen staan voor jouw product of dienst? Of denk je te weten wie jouw ideale klant is, maar vraag je je weleens af waarom je eerst betalende klant uitblijft? Dan is het Market Readiness Program iets voor jou!
De derde editie van het Market Readiness Program gaat op 27 September 2022 van start waarbij je wordt ondersteund om een succesvolle markt entree of opschaling voor te bereiden.
Het Market Readiness Program is een programma van tien weken waarin je alle aannames over jouw klant toetst. Vragen zoals ‘welk probleem in de markt los ik op en voor wie is dit een probleem’ komen aanbod. Het is een proces waarbij we je leren hoe je effectieve klantgesprekken voert om te leren denken vanuit hun perspectief. Je voert wekelijks klantgesprekken om focus te krijgen op je early adopters binnen een specifiek klantsegment zodat je uiteindelijk met succes een marktentree voorbereidt. Heb je na 6 weken een klantprobleem in kaart dat het waard is om op te lossen, dan ga je in de resterende weken aan de slag met jouw product en businessmodel en het commitment van je eerste klant. Het programma bestaat uit groepssessies, peer-to-peer en individuele begeleiding.
“Dankzij het MRP hebben we onze visie aangescherpt en onze business case door klantinterviews en de vele interessante discussies verbeterd”. Mateo Mayer, director Aquacolor Sensors
Je bent een innovatieve startup die in de provincie Fryslân, Groningen of Drenthe is gevestigd. Je staat op het punt om de markt te betreden en wil graag je eerst betalende klant aansluiten óf je hebt veel tijd gestoken in het ontwikkelen van een prototype en je wilt nu de potentiele klant betrekken bij de doorontwikkeling, of wellicht ben al een aantal jaren actief op de markt met een innovatief product en heb je moeite met het aansluiten van nieuwe klanten. In alle gevallen heb je de ambitie om je te gaan focussen op marktontwikkeling.
“Een aantal verfrissende ervaringen en inzichten opgedaan over hoe een introductie van een nieuw product te organiseren en hoe de potentiële klanten te benaderen”. Hessel Altenburg, directeur North Seaweed
De derde editie van het MRP start op 27 September 2022. De groepsessies vinden wekelijks plaats op dinsdagmiddag. Meer informatie (ook over het aanmelden) vind je hier, of neem contact op met Anouk Hummel via +31 6 557 100 04 of hummel@nom.nl.
Deze cookies zorgen ervoor dat deze website naar behoren functioneert. Ook houden we met deze cookies anoniem website statistieken bij. Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn, kunt u ze niet weigeren zonder de werking van de website te beïnvloeden. U kunt deze cookies blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen, zoals beschreven in ons privacy statement.
Deze cookies verzamelen informatie die wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn. Ook helpen deze cookies ons om deze website aan te passen en zo uw gebruikservaring te kunnen verbeteren.
Met deze cookies kan uw surfgedrag worden gemonitord door advertentienetwerken waardoor we advertenties kunnen tonen op basis van uw interesses en surfgedrag. Ook voeren deze cookies functies uit waarmee onder andere wordt voorkomen dat dezelfde advertentie voortdurend verschijnt.