Hét evenement van Noord-Nederland waar innovatieve ondernemers en ervaren investeerders met elkaar in contact worden gebracht.
Stel je bent ondernemer. Je hebt een geweldig innovatief idee, dienst of product. En je wilt verder. Want je weet zeker dat je succesvol kunt zijn. Maar daar heb je geld voor nodig. Een goed netwerk. Meer kennis. En ervaring. Maar hoe vind je de juiste investeerder? Iemand die je écht verder helpt? Vaak is dit een frustrerend proces. En daar komt Flinc om de hoek kijken. Flinc is onderdeel van de NOM en heeft kennis van de inhoud, inzicht in de markt én een netwerk van financieringspartijen. Hiermee helpt ze startups en mkb’ers in Noord-Nederland verder. Ze organiseert o.a. elk jaar het Flinc Pitch Camp, een evenement waarbij ondernemers en investeerders aan elkaar worden gekoppeld.
“Je kunt het een beetje vergelijken met het programma Dragon’s Den”, vertelt Bjorn Redmijer. Hij is projectmanager bij Flinc en heeft Flinc Pitch Camp eind mei voor de 2e keer georganiseerd. “Het is een pitchevenement, waarbij we ondernemers en investeerders in Noord-Nederland aan elkaar koppelen. Dit jaar hadden we ongeveer 10 aanmeldingen, op basis van bepaalde criteria hebben we daar 3 ondernemingen uitgefilterd. Zij mochten hun idee en plannen pitchen voor de jury en investeerders. Nog niet live helaas, maar virtueel kon het ook prima. Het werd uitgezonden vanuit Studio Geocast in Leeuwarden. Er keken, luisterden en deden ongeveer 50 potentiele investeerders mee, dus je begrijpt dat ze flink hun best deden.”
“Het gaat erom dat we ondernemers verder helpen. En dat we investeerders wijzen op de parels van innovatieve ondernemingen in Noord-Nederland”
De 3 ondernemingen die mochten pitchen waren:
Na de pitches krijgen juryleden en investeerders de ruimte om deelnemers het hemd van het lijf te vragen. En dit zijn altijd kritische vragen; investeerders willen uiteraard wel weten met wie ze in zee gaan en of er écht goed is nagedacht over verschillende zaken. Uiteindelijk heeft Indiveo gewonnen. Zij hebben een lening van € 20.000,- ontvangen van de NOM.
Frank Smit – VMSP – jurylid: “Wat mij betreft was er niet 1 winnaar, alle drie de ondernemingen waren heel interessant. Het gaat er vooral om dat ze hun ideeën aan een breder publiek kunnen presenteren. En dat ze een investeerder vinden die echt bij ze past. Het netwerken ná dit evenement is daarom misschien nog wel belangrijker dan de pitch zelf”
Is € 20.000,- dan genoeg voor zo’n onderneming om echt verder te komen? “Waarschijnlijk niet”, aldus Bjorn. “Maar daar gaat het ook niet per sé om. Het doel is om ondernemers en investeerders bij elkaar te brengen. Investeerders zijn vaak zelf ook (oud) ondernemers, die enorm veel kennis en een groot netwerk hebben. Zij staan te popelen om interessante ondernemingen verder te helpen. Soms gaat dat alleen om geld. Maar nog veel vaker gaat het om meer. Ze kennen de markt. Weten hoe je een bedrijf laat groeien. En kennen de valkuilen waar je voor moet oppassen.” Het Flinc Pitch Camp is dus vooral een netwerkevenement om de juiste partijen bij elkaar te brengen. Een podium voor innovatieve ondernemers. Wat heb je nodig als onderneming? Wat voor soort investeerder zoek je? Wie past er dan bij je? “Wat er gebeurt ná deze dag is daarom misschien nog wel belangrijker”, vertelt Bjorn. “Wij hebben ondernemers en investeerders met elkaar in contact gebracht. En dan hopen we dat daar mooie samenwerkingen uit voort komen.”
Deze cookies zorgen ervoor dat deze website naar behoren functioneert. Ook houden we met deze cookies anoniem website statistieken bij. Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn, kunt u ze niet weigeren zonder de werking van de website te beïnvloeden. U kunt deze cookies blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen, zoals beschreven in ons privacy statement.
Deze cookies verzamelen informatie die wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn. Ook helpen deze cookies ons om deze website aan te passen en zo uw gebruikservaring te kunnen verbeteren.
Met deze cookies kan uw surfgedrag worden gemonitord door advertentienetwerken waardoor we advertenties kunnen tonen op basis van uw interesses en surfgedrag. Ook voeren deze cookies functies uit waarmee onder andere wordt voorkomen dat dezelfde advertentie voortdurend verschijnt.