Ook zo’n zin om op avontuur te gaan met de Fat Freddy, Lazy Jack of Lola? Het nog jonge Drentse kampeerbedrijf Campooz maakt vouwwagens met karakter. Met hun eigen-wijze marktbenadering bestormen zij de internationale vouwwagenmarkt.
Toen fervente tentkampeerders Gert IJszenga en zijn vrouw na de zomer van 2015 besloten dat het tijd werd voor wat meer comfort dachten zij aan een vouwwagen. Maar dan wel een waarvan je de aanhanger ook buiten de vakantie zou kunnen gebruiken. Bleek zo’n vouwwagen er nog niet te zijn. En dus bedacht Gert de Fat Freddy. Een lichtgewicht en eenvoudig op te zetten tweepersoons vouwwagen met de tent als pakket op de aanhanger gemonteerd.
‘Met Raoul Veldink en Harry Dijkstra heb ik het concept verder ontwikkeld. Nog in 2015 gingen we met een prototype achter de wagen op de koffie bij de vouwwagendealers in Nederland. Begin 2016 stond de Fat Freddy al te koop in vijf showrooms. Nog in het najaar kwamen we met de vierpersoons Lazy Jack. Op dit moment introduceren we de Lola, een absolute innovatie, want deze wagen is opblaasbaar en gemaakt van een dertig meter lange tube. Tot twee jaar terug had nog nooit iemand van Campooz gehoord. Nu verkopen dealers in Nederland, Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk en Zweden onze wagens.’
‘We hebben ontzettend veel plezier in het ondernemen. Tegelijkertijd heeft het bloed, zweet en tranen gekost om het allemaal voor elkaar te krijgen. Ineens moesten we heel snel met zijn drieën een serieus bedrijf gaan worden. Nu assembleren we de vouwwagens nog zelf in onze werkplaats in Balloo.
De onderdelen bestellen we in Duitsland, Australië en China. Maar we groeien belachelijk hard. Dat kunnen we niet langer bolwerken. We hebben financiering nodig om te kunnen blijven produceren, personeel aan te trekken en onze productie te verhuizen naar Assen.’
‘Toen ik voor financiering contact opnam met het MKB Fonds Drenthe raakte alles in een stroomversnelling. Inmiddels zijn we in de afrondende fase. Het was een interessant proces om met elkaar mee te maken. In verschillende gesprekken zijn we met hen de diepte ingegaan. Dave en Emmy leggen verschillende accenten waardoor ze blinde vlekken vermijden. Opvallend was dat ze vooral geïnteresseerd waren in de ondernemers achter de plannen. Met zijn drieën beheersen we de belangrijkste onderdelen van het ondernemerschap. Ik ben van de productontwikkeling en de internationale contacten, Harry is van de techniek en de financiële administratie, Raoul is de marketeer en zorgt dat we eigentijds en met humor het verschil blijven maken.’
Campooz is een supergaaf avontuur dat op een leuke manier enorm uit de hand loopt. Wij gaan kamperen weer ontzettend stoer en aantrekkelijk maken.’
Deze cookies zorgen ervoor dat deze website naar behoren functioneert. Ook houden we met deze cookies anoniem website statistieken bij. Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn, kunt u ze niet weigeren zonder de werking van de website te beïnvloeden. U kunt deze cookies blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen, zoals beschreven in ons privacy statement.
Deze cookies verzamelen informatie die wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn. Ook helpen deze cookies ons om deze website aan te passen en zo uw gebruikservaring te kunnen verbeteren.
Met deze cookies kan uw surfgedrag worden gemonitord door advertentienetwerken waardoor we advertenties kunnen tonen op basis van uw interesses en surfgedrag. Ook voeren deze cookies functies uit waarmee onder andere wordt voorkomen dat dezelfde advertentie voortdurend verschijnt.